dinsdag 18 oktober 2011

Damherten

Afgelopen zaterdag vond ik het eindelijk eens tijd om wat herten te fotograferen in de AWD. Ik moet zeggen dat ik de Amsterdamse Waterleiding Duinen best een mooi gebied vond, al werd het op een gegeven moment toch best druk. Vond het zelfs drukker dan in de Oostvaardersplassen...

Maar goed, ik zal het deze keer bij alleen foto's houden:

Ik was er al vroeg, dus kon mooi gebruik maken van het mooie licht:



Op een gegeven moment kwam ik wat meer in het bos terecht, en was het eigenlijk over met het mooie licht. Bij toeval kwam ik een beekje met mist tegen, welke ik besloot te volgen. Wat zie ik tot mijn verbazing echter oversteken? Juist... een tweetal hertjes. Leverde in mijn ogen de mooiste foto's van de dag op...






Uiteindelijk ben ik tot in de middag gebleven, maar door de drukte bleven de herten te veel in de bossages hangen. Dit leverde niet al te mooie foto's op in mijn ogen, en ook het licht werd gigantisch hard. Uiteindelijk nog wel deze foto kunnen maken van deze luie zwarte man...



Het is overigens nu mogelijk de foto's aan te klikken voor een grotere versie, zonder gelijk met mijn flickr account geconfronteerd te worden :-)

8 opmerkingen:

Loes Belovics zei

Hallo Marcel,

De tweede foto is helaas 'unavailable' maar de daaropvolgende is geweldig, het hertje in het kanaaltje in de mist, super!
Ik was er donderdagochtend heel vroeg, maar helaas geen mist.
Zaterdagmiddag was ik er ook even, en het was inderdaad gigantische druk, toen heb ik ook bijna geen hert gezien. Het was ook zulk mooi weer!
Met die felle zon is de laatste foto toch nog mooi en goed belicht.
Groetjes
Loes

Loes Belovics zei

Oké, de tweede foto is nu gelukkig ook zichtbaar, die mag er ook zijn, maar de derde blijft mijn favoriet, een foto die ik heel graag gemaakt zou hebben!

Groet en een fijne dag
Loes

Joop Zand zei

Hallo Marcel

Jammer dat het er af en toe zo druk kan zijn, maar jij hebt toch een paar PRACHTPLATEN kunnen maken, die mist maakt het helemaal mooi.foto 2 en 3 zijn voor mij echt super !!

groet, Joop

Peter Duijndam zei

Marcel,

ja het is een drukte daar in de AWD.
je toch mooi plaatjes kunnen schieten.
Toppers zijn die dammies bij en in het water, klasse!
Oh ja super dat ik ze gelijk groter kan kijken!

Peter

Unknown zei

Erg mooie sfeerfoto's.

Groetjes,
Arné

Aranka Janné - Photographer zei

Inderdaad springen de mist foto's er tussen uit. Mijn favoriet is de eerste, heel mooi gedaan! Bij de tweede foto vind ik persoonlijk dat er teveel in beeld staat waardoor er verschillende onderwerpen in de foto te zien zijn. Je hebt het brede grove pad aan de linker zijde wat je door de foto lijdt, daarnaast het water met de mist en nog het hert. Misschien zou je het linker pad aan de onderkant ook donker kunnen maken, waardoor er meer nadruk komt op het overstekende hert in de mist. Hiermee zul je ook een soort van doorkijk crieeren. Groetjes, aranka

Ghita Carpediem zei

Prachtige foto's. De hertjes langs het kanaaltje zijn de toppers in deze serie. Mooie momentjes zijn dat, als ze over het kanaaltje springen.
groetjes Ghita

Robert Wagter zei

Hoi Marcel,

Superfoto van het hert in de mist! Erg fraai. Heel anders dan al die andere hertenfoto's.

Groeten,
Robert