zondag 14 augustus 2011

Scheveningener havenhoofd

Ik had her en der gelezen dat het op de havenhoofden van Scheveningen best makkelijk is om diverse vogeltjes te fotograferen, aangezien ze totaal niet schuw schijnen te zijn. Nou, dit is echt waar hoor. In het uurtje dat ik daar afgelopen vrijdag geweest ben, heb ik vooral steenlopertjes gefotografeerd; en dat op een toch wel respectabele afstand van toch wel 5 á 10 meter. Dit vind ik toch heel wat, zeker als je in aanmerking neemt dat ik geen mobiele schuilhut tot mijn beschikking had.

Deze foto is 1 van de resultaten. Ik ben er best tevreden over. In eerste instantie had ik een beetje mijn twijfels, aangezien je een beetje schuin van boven kijkt en ik was bang dat de zee als achtergrond niet al te fraai zou zijn. Gelukkig valt dit mee, sterker nog: ik vind de achtergrond best mooi!

Al met al: scheveningen is zeker een locatie voor mij om nog eens terug te keren. Wellicht met wat mooier licht in de gouden uurtjes :-)

3 opmerkingen:

Aranka Janné - Photographer zei

Mooie foto van deze steenloper! Zelf had ik hem iets meer kijkrichting gegeven, maar dit is niet storend! Wel had ik misschien nog een stukje van de boven kant afgehaald zodat de vogel niet helemaal onder in de foto staat. Daarnaast is de foto prima scherp. Groetjes, aranka

Robert Wagter zei

De achtergrond is niet 'best mooi'; hij is heel erg mooi! En de kleuren van de steenloper zijn prachtig weergegeven. Lekkere foto!

Groeten,
Robert

Arne Roest zei

Hele mooie foto Marcel met mooie kleuren.
Lekker scherp ook.

Groeten,
Arne