dinsdag 2 november 2010

Zonsondergang op de Brouwersdam


The sunset on the dam, originally uploaded by Marcel Tuit.

Sinds ongeveer anderhalve week heb ik een nieuwe camera aangeschaft: een Canon EOS 7D. Deze dijk van een camera moet mijn oude 400D gaan vervangen.

Afgelopen zaterdag ben ik met de nieuwe 7D en al het glasspul naar de Brouwersdam op de grens van Zuid-Holland en Zeeland getrokken, om eens flink aan het testen te gaan met de camera.

Wat waren mijn doelen voor vandaag? Ten eerste natuurlijk goed aan de camera wennen. Ik had al gemerkt dat de bediening toch aardig verschilt vergeleken met die van de 400D. En daarnaast zijn er natuurlijk ook gewoon veel meer opties aanwezig op de 7D vergeleken met de 400D, zoals Spot-metering, Beter Autofocus, filmen, live view noem maar op.

Dit 'wennen' wilde ik vooral doen door lekker veel vogels te gaan fotograferen, en indien het weer meezat, een mooie zonsondergang meepakken.

Nou, het eerste kom ik in een latere post nog een keer op terug. Het tweede, het meepakken van de zonsondergang is in ieder geval prima gelukt. In deze foto heb ik gebruik gemaakt van een grijsverloop filter om contrastverschillen tussen lucht en voorgrond minder prominent aanwezig te laten zijn. Naar mijn idee ben ik hier aardig in geslaagd.

Helaas is er ook een foutje in de foto geslopen, en dat is de toch ietwat scheve horizon. Ach, wat geeft het. Ik heb geen zin meer om hem nog verder recht te zetten.

Geen opmerkingen: