maandag 6 juni 2011

Langs de Noord...

Mijn woonplaats Alblasserdam ligt langs de rivier de Noord. De Noord is een zeer druk bevaren scheepvaartroute die het rivierenkruispunt met de Beneden-Merwede en de Oude Maas bij Dordrecht verbindt met de noordzijde van Ridderkerk, waar de Lek en de Noord samenvloeien en de Nieuwe Maas vormen.

Elke keer als ik over de dijk rijd richting huis, kom ik langs het plekje dat op de foto stond. Steeds nam ik me voor om hier eens wat foto's te gaan maken. Afgelopen week is het er eindelijk van gekomen. De eerste keer was het redelijk bewolkt weer, wat in ietwat treurige foto's resulteerd. De tweede keer was echter perfect weer voor landschapsfotografie.

Ik dus volop aan de slag gegaan met de camera, statief en grijsverloopfilters.

Dit was een van de mooiste resultaten, imo de beste plaat van de serie.

Geen opmerkingen: